Mobilskal och skydd av olika slag blir allt populärare att köpa, speciell när det är dags att ge sig ut i skog och mark så vill man att telefonen ska vara skyddad. Så att utnämningen som årets e-handlare gick till en sådan tillverkare är föga förvånande – och enligt jurygruppen är det just deras innovativa produkter i kombination med enkel shopping online som ligger till grund för deras beslut.

Dags för campingtrip, skogsvandring eller utflykt i skog och mark? Då vill du säkert skydda din telefon med ett bra mobilskydd. Enligt juryn i Retail Awards finns det då ett varumärke att kika närmare på: Ideal Of Sweden. De vann nämligen priset som årets e-handlare just tack vare sina bra mobilprodukter skapta för en aktiv livsstil.

Därför vann de

Ideal Of Sweden är en mobilskaltillverkare som verkligen har skjutit iväg i populäritet bland svenskarna och deras mobiltillbehör finns att fynda online både billigt och smidigt – på fler än en plats. Men visst är det deras egen shop som blivit utnämnd till årets e-handel av den årliga tävlingen Retail Awards som delar ut priser och utnämningar till butiker och aktörer inom detaljhandeln. Varför just detta varumärke vann har juryn skrivit har att göra med deras starka närvaro i sociala medier, enkla köpprocess och smarta sätt att få kunderna att handlar mer än vad de planerat.

”Mobiltillbehör med livsstil som framgångsformel har satt uppstickaren på kartan.” – läs mer på ehandel.se.

Varumärket är dock inte de enda som kammade hem fina priser under Retail Awards. Även H&M prisades för sin app, sminkbutiken Kicks hyllades för sin logistik som tar sig allt närmare e-handeln och Charlotte Nordén som är vd på Cellbes fick äran att utnämnas till Årets ledare. Totalt är det 13 priser som delas ut, Årets: tillväxtföretag, butikskedja, butikskoncept, arbetsgivare, butikssäljare, e-handel, hållbara butik/butikskedja, logistiksatsning, kundklubb, omniupplevelse, butik och årets ledare.